maandag, januari 10, 2005

And it's 1 for the money

Op de website van TV1 staat het verhaal achter en de filosofie van de nieuwe naam. Uit een lijst van 800 namen, voorgesteld door interne medewerkers en externe partners, werden een aantal namen geselecteerd die sterke associaties oproepen met verbondenheid, maar ook met leiderschap, kwaliteit en vertrouwen. Die criteria blijven immers heel belangrijk in alles wat het net doet. De selectie werd zorgvuldig getest in marktonderzoek en zo is de nieuwe naam uit de bus gekomen: één. Een natuurlijke evolutie die betrouwbaarheid onderstreept ("de beste, de eerste, de referentie") en symbolische waarde heeft ("één zijn, één worden").

Bron: De Standaard


Marketingbobo's, ze blijven me verbazen met hun spitsvondigheden. Als ze nu nog een "Zet 'm op 1"-campagne gaan opstarten, breekt mijn klomp helemaal.

Ze hebben natuurlijk wel het voordeel dat ongeveer elk televisietoestel in Vlaanderen TV1 op de eerste post heeft staan. Voor alle zekerheid zal ik maar de programmatie van mijn zenders meegeven. Wie weet zijn er nog zenders die ideeën krijgen.

1. TV1; 2. Ketnet/Canvas; 3. BBC1; 4. BBC2; 5. Ned1; 6. Ned2; 7. Ned3; 8. JIM; 9. MTV; 10. TMF; 11. Kanaal 3 (regionaal); 12. CNBC; 13. CNN; 14. BBC World: 15. VT4; 16. VTM; 17. Ka2; 18. La Une; 19. La Deux; 20. TCM

(en ja, ik kan tot 99 zenders programmeren maar ik zie niet in waarom ik dat zou doen...zelfs van dit lijstje spendeer ik 80% van mijn tv-tijd op 20% van deze zenders)